torsdag 13. november 2008

Min jobb er moro den=)

Jeg er så heldig.. Som kan drive med det jeg elsker.. Enten det er vipper, makeup, styling eller modell, så har jeg det iallefall supergøy når jeg jobber=)


Idag hadde jeg det ekstra moro på en photoshoot for Pia design. Jobbet med henne første gang da jeg var kanskje 18, og blir alltid kjempe inspirert når vi treffes. Er så gøy å se en kvinnelig günder i aksjon=) Er jo det jeg vil være også...


Men iallefall, i dag var det litt anderledes, vi fotograferte nemlig kostymer, så det var lov å både tulle og fjase foran kamera.. Ble ganske mye latter da jeg trakk på meg budeie/tysk-øldame drakta, hehe.. Sklir lett inn i den rollen ass, skal bare se meg i bunad, ser ut som jeg kommer rett fra setra, mangler bare melkespann og sound of music i bakgrunnen..




Her koser jeg meg med kaffe og varmeteppe mens Pia og fotografen Linn gjør klart til neste runde..





ÅÅhh, var hos Therese idag for å lære henne ukas middagsrett,hehe...
Så tenkte jeg skulle legge ut oppskrifta her jeg.
Den er en av mine absolutte favoritter og er et krav hver gang jeg er på besøk hos mamma=)






Gratinert kyllingfilet med spinat!
til 4 pers. trenger du:

4 kyllingfileter
1pk dypfryst spinat (eller 500g fersk,men da må den dampes først)
2dl revet parmesan
3dl kremfløte
1dl sterk hønsebuljong
1-2ss dijon sennep
1 1/2 ts maisenna
sitronpepper (ca. 2 krm= 2/5 ts = litt=)
litt salt
2 fedd hvitløk

Tin, eller damp spinaten, og klem vannet godt ut.
Legg den så i bunnen av en ildfastform, og sleng de rå kyllingfiletene oppå.
Dryss over litt salt, sitronpepperet og den revne parmesanen.
Så blander du sammen fløten, kald buljong, maisenna, sennep og presset hvitløk, i en bolle og visp godt=)
Hel blandingen over filetene, og putt gjerne litt vanlig gulost på toppen hvis du vil. Jeg synes det er godt;)
Så er det bare å stappe den inn i en 200grader varm ovn, i 35- 40 min.. Super easy..

Mens du venter kan du jo lage en stor grønn salat, ris og kanskje hvitløksbrød. Anbefaler å lage en enkel rømmedressing til også, det er jo godt på ALT..
nam nam...






Nåå skal iallefall jeg hoppe i seng..



Nattinatt=)

Hilsen Lene




1 kommentar:

Martin sa...

that´s your inner self you know ;) The country girl haha.